Published On: 9. juni 20170 Comments

Årets største iværksætterscene på Folkemødet på Bornholm kommer sejlende direkte fra Nyhavn i København. Det er det gode skib Wotan, som i fire dage under Folkemødet bliver skueplads for det bedste danske iværksættere kan byde på, men også tager problemstillingerne op til diskussion med iværksættere, etablerede virksomheder, organisationsfolk og politikerne.
Det er Dansk Crowdfunding Forening, der i samarbejde med blandt andre Dansk Erhverv søsætter Iværksætterskibet, som ligger midt i Allinge Havn under årets Folkemøde. På Iværksætterskibet vil der blive diskuteret iværksætteri fra A-Z. Temaerne er mange blandt andet crowdfunding som den nye andelsbevægelse, fremtidens iværksættere, iværksætteres manglende sociale rettigheder og om bankerne er det næste ”Kodak moment”. Torsdag aften kan man møde det danske iværksættermiljø til en reception og søndag vil bornholmske iværksættere pitche deres forretningsideer.
”Iværksætteri og crowdfunding er kommet på alles læber, og vi vil gerne vise alt det bedste fra Danmarks iværksætterimiljøer frem på folkemødet. Der er dog stadig et godt stykke vej til at gøre Danmark til en iværksætternation, og derfor byder vi succesfulde iværksættere, etablerede virksomheder og politikerne op til dans og diskussion om, hvordan vi får skabt de bedste rammer for iværksætteri,” siger formand i Dansk Crowdfunding Forening Frederik Ploug Søgaard.
Det er Sigurd Schou Madsen, som er ansvarlig for iværksætterområdet i Dansk Erhverv, enig i;
”Dansk Erhvervs undersøgelser viser, at danskerne elsker iværksættere, men vi gider bare ikke selv være det. Det er for mig at se ikke udtryk for den stærke iværksætterkultur, der skal til for at møde fremtiden. Vi skal derfor sikre, at danskerne får et mere entreprenant mindset, hvor flere springer ud som iværksættere, flere får succes med deres iværksættereventyr og hvor medarbejdere kan være med at udvikle eksisterende virksomheder og organisationer.”
Dansk Erhverv har netop lanceret deres nye Iværksætterpolitik, SÆT I VÆRK – Skab grobund for mere iværksætteri, som indeholder 19 forslag til, hvordan iværksætterområdet kan løfte i Danmark. https://t.co/4fIGNHvLRd
Læs meget mere om Iværksætterskibet på https://www.ivaerksaetterskibet.dk/

Pressekontakt:
Formand for Dansk Crowdfunding Forening, Frederik Ploug Søgaard, 28231523