Published On: 29. november 20140 Comments

Skærmbillede 2014-11-29 kl. 22.38.38I denne uge lancerede SocialCare (tidl. Ung & Aktiv) et forsøg på at skrive Danmarkshistorie ved at rejse1,9 millioner gennem den danske låne-crowdfundingsplatform Lendino.
It’s the economy – stupid
Vi har en kreditklemme i Danmark. Det blev endeligt cementeret denne uge fra topchefen for nordens største bank i en artikel i Berlingske – noget de fleste banker indtil videre har afvist. Dansk Erhverv har sammen med en række andre brancheorganisationer længe gjort opmærksom på, at især mindre virksomheder har svære finansieringsvilkår. Ifølge brancheorganisationer har mellem 30-50% af alle små og mellemstore virksomheder finansieringsproblemer i dag. De SMV’er som faktisk kan låne, har lån for over 100 milliarder, og hvis vi lægger dem til, som ikke kan få lån, tegner der sig et billede af et enormt lovende marked for låne-crowdfunding. Eksperten har kviklån, samlelån, SMS lån, billån og personlige lån til rådighed for nye låntagere.
Hjælp til utilpassede unge
SocialCare er en virksomhed, der udbyder specialtilbud og boliger til svært anbringelige børn og unge med sociale og psykiske vanskeligheder. SocialCare tilbyder de unge at bo alene, så de har mulighed for at opbygge en stabil hverdag og få en selvstændig voksentilværelse.
Fusion og udvidelse
Lånet skal anvendes til finansiering af fusion og ejerskifte. Fusionen er et led i en større strategi om at tilbyde SocialCares ydelser til flere utilpassede børn og unge andre steder i landet. De har planer om at åbne et opholdssted i Vestsjælland med 10 pladser for børn og unge med tilknytningsforstyrrelser, samt et Autisme Center i Nordsjælland.
Hvordan støtter jeg ”Ung & Aktiv”?
Hvis det skal lykkes for SocialCare, har de brug for din hjælp, da målet om at rejse kr. 1,9 millioner er over seks gange større end den tidligere rekord gennem Lendino-platformen på kr. 300.000.
Hvis du har interesse i lånecrowdfunding, kan du registrere dig hos Lendino ved at klikke her.