Blog
[vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Der er nu gået godt en måned siden Kickstarter lancererede i Danmark. Hvad er dommen? En stikprøve foretaget af Dansk Crowdfunding Forening denne uge afslører, at Danmark er kommet ganske fornuftigt fra start sammenlignet med Sverige og Norge.
Disse dage nyder de danske projekter hæderkroning i form af “staff picks” fra det New York-baserede Kickstarter-kontor. Interviews med holdet bag flere af projekterne, tegner et billede, af at succesen skyldes god forberedelse og en international og professionel tilgang til “crowdfunding-faget”. Og så har vi været gode til at ramme plet med produkter, der på kreativ vis får løst små hverdagsudfordringer til en pris og leveringstid, der er værd at kaste penge efter hele verden rundt.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1131″ alignment=”center” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”600×400″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Stikprøven er baseret på data fra live-kampagner i Sverige, Norge og Danmark. Den viser, at Danmark udmærker sig ved at stå for godt 60% af de i alt 2,4 mio. kr, der samlet er rejst i norden. Det er flot, at verdenssamfundet har formået at formidle så mange penge over i nordiske projekter indenfor så kort tid. Bemærk, at mono+mono’s Sitpack tegner for godt 27% af successen, så det er jo blot et spørgsmål om tid før Sverige byder på en ny kæmpesucces alla de trådløse headsets fra Earin, som rejste i underkanten af 10 mio. kr. i sommers.[/vc_column_text][prk_line][vc_column_text]Sket siden stikprøven blev foretaget…
Disse dage nyder de danske projekter hæderkroning i form af “staff picks” fra det New York-baserede Kickstarter-kontor. Interviews med holdet bag flere af projekterne, tegner et billede, af at succesen skyldes god forberedelse og en international og professionel tilgang til “crowdfunding-faget”. Og så har vi været gode til at ramme plet med produkter, der på kreativ vis får løst små hverdagsudfordringer til en pris og leveringstid, der er værd at kaste penge efter hele verden rundt.[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”1131″ alignment=”center” img_link_large=”yes” img_link_target=”_self” img_size=”600×400″][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_column_text]Stikprøven er baseret på data fra live-kampagner i Sverige, Norge og Danmark. Den viser, at Danmark udmærker sig ved at stå for godt 60% af de i alt 2,4 mio. kr, der samlet er rejst i norden. Det er flot, at verdenssamfundet har formået at formidle så mange penge over i nordiske projekter indenfor så kort tid. Bemærk, at mono+mono’s Sitpack tegner for godt 27% af successen, så det er jo blot et spørgsmål om tid før Sverige byder på en ny kæmpesucces alla de trådløse headsets fra Earin, som rejste i underkanten af 10 mio. kr. i sommers.[/vc_column_text][prk_line][vc_column_text]
Sket siden stikprøven blev foretaget…
- Mono+mono har rejst over 700.000 kr. (ca. 20.000 pr. dag) og sætter dermed kurs mod millionen, stærkt drevet af efterspørgsel fra Kina
- Et nyt projekt under næsten samme titel, mono, er blevet lanceret med et brag og rejser ca. 170.000 kr. Mono er mødt forberedt op til crowdfunding-kapløbet efter måneders kraftanstrengelser i Danish Tech Challenge, der løber frem til december 2014.
- De højhælede sko med ortopædisk design, roccamore, rejser 121.000 kr.
- Walz afslutter sin runde med omtrent 330.000 kr. på kontoen