Dansk Crowdfunding Forening | Ny dansk crowdfunding-platform ser dagens lys - Dansk Crowdfunding Forening

Ny dansk crowdfunding-platform ser dagens lys

Skrevet af  den
August 16, 2014

En ny crowdfunding-platform har set dagens lys, weCrowdfund.com drevet af 4 unge drenge, som bl.a. har været med bag OnFone. Én af medstifterne er den unge Martin Strunge, som bl.a. er kendt for at have startet OnFone og senere hen bogabonnement-siden, Mofibo.

weCrowdfund har i skrivende stund 3 projekter live, der rejser mellem 500 og 1350 kr. Platformen har dermed noget vej igen for at placere sig på niveau med platformen Booomerang.dk, som har været eksisterende siden 2011 og for nyligt hjalp den Sydhavnske klatreforening , Copenhagen Boulders, med at rejse 300.000 kr. Ikke desto mindre er weCrowdfund med sit friske look og brugerflade Danmarks første kvalificerede bud på et alternativ til Booomerang.

Vi byder weCrowdfund velkommen og følger deres udvikling med spænding.

Se crowdfunding-platformen her

Frederik er medstifter af Dansk Crowdfunding Forening og arbejder til dagligt hos Keystones som venture scout og matchmaker mellem business angels og virksomheder, der søger kapital eller kompetencer.