Dansk Crowdfunding Forening | Mød Asiens største crowdfunding platform - Dansk Crowdfunding Forening

Mød Asiens største crowdfunding platform

Skrevet af  den
September 26, 2014

FlyingV er navnet på Asiens største reward-baserede crowdfunding platform. Den blev lanceret for lidt over 2 år siden i 2012 i Tapei, Taiwan og siden da er platformen vokset støt og har overgået den ellers veletablerede kinesiske platform, Demohour.

Platformen findes på www.flyingv.cc. Samme layout og koncept som enhver anden crowdfunding-platform – dog i en asiatisk skrifttegns-udgave umiddelbart uden oversættelsesmuligheder.

Rekorden: 2,3 mio. kr. til en politisk bevægelse

Rekordprojektet, “Appendectonomy Project“, rejste hvad der svarer til 2,3 mio. kr. Titlen gik til en ambitiøs online platform, der rangerer lovgivere i et forsøg på at skabe mere åbenhed omkring politik. Organisationens crowdfundingprofil, der gør brug af propaganda-lignende karikaturtegninger, kan findes her.

Væksten i FlyingV er mere end tredoblet fra 2012 til 2013 og planlægger at ekspandere yderligere i Asien. Platformen har over 10.000 registrerede brugere, hvor omkring 80% kommer fra Taiwan, mens resten er fra andre lande i Asien. FlyingV er en alt eller intet-platform – samme tilgang som Kickstarter. Virksomheden tager 8% gebyr på succesfulde kampagner og har ifølge dem selv en succesrate på 45%. Til sammenligning når 41% af alle kampagner på Kickstarter i mål.

Asia-Map-on-Globe
Frederik er medstifter af Dansk Crowdfunding Forening og arbejder til dagligt hos Keystones som venture scout og matchmaker mellem business angels og virksomheder, der søger kapital eller kompetencer.