Dansk Crowdfunding Forening | Køleboks rejser 75 mio. kr. og slår ny crowdfundingrekord

Køleboks rejser 75 mio. kr. og slår ny crowdfundingrekord

Skrevet af  den
september 1, 2014

Den minder om noget multi-issenkram fra en TV-shopreklame. Men folket har talt. 30. august lukkede “The Coolest Cooler” et Kickstarter rekordrunde og mirakel-køleboksen, der kan næsten alt, modtog hvad der svarer til 75 mio. kr. Omtrent 50.000 mennesker verden over har betalt ca. 1000 kr. for Cooler til trods for, at de crowdfunding-traditionen tro, må væbne sig med tålmodighed. Coolest forventes først at være fremme hos mange af sine støttere i februar 2015. Men da dette leveringstidspunkt blev sat, havde man nok ikke regnet med, at der skulle distribueres kølebokse for millioner. Så det kan ikke udelukkes, at støtterne må vente yderligere et par måneder, før alle kølebokse er produceret og leveret. Den tidligere rekord-haver Pepple har siddet i et sådant leveringsdilemma, grundet uventet stor efterspørgsel og interesser fra nye ejere.

Hvad kan den Coolest Cooler?

Crowdfunding-videoen vil bl.a præsentere dig for en køleboks, der kan lave  magaritas, spille musik, oplade din iPhone, sørge for belysning og naturligvis opbevare service, mad og drikke.

Frederik er medstifter af Dansk Crowdfunding Forening og arbejder til dagligt hos Keystones som venture scout og matchmaker mellem business angels og virksomheder, der søger kapital eller kompetencer.