Dansk Crowdfunding Forening | Crowdfunding i Folketinget

Crowdfunding i Folketinget

Foranlediget af Alternativet kom crowdfunding på Folketingets dagsorden for første gang siden 9. april 2014. Danmarks investorkultur er hårdt prøvet, bl.a. fordi vi har verdens højeste kapitalbeskatning og vores iværksættervirksomheder er dem, der rammes hårdest. Derfor kan det gavne, at tilbyde skattefradrag for investering i unge virksomheder. Men den idé er regeringen skeptisk over for. De mener, at det er konkurrenceforvridende at begunstige iværksættervirksomheder skattemæssigt og samtidig er det svært at afgrænse, hvornår man er iværksættervirksomhed og hvornår man ikke er.

Hvis vi sad med inde i Folketingssalen, ville svaret her fra lyde: Vi behøver ikke opfinde den dybe tallerken selv. De har løst den i England med det såkaldte Seed Enterprise Investment Scheme (SEIS) allerede i 2012, så selvfølgelig kan vi også løse den her. Læs mere om SEIS her.

Læs eller gense behandling af:

Frederik er medstifter af Dansk Crowdfunding Forening og arbejder til dagligt hos Keystones som venture scout og matchmaker mellem business angels og virksomheder, der søger kapital eller kompetencer.