Om os

Dansk Crowdfunding Forening er et professionelt netværk, der tilbyder et samlet talerør i de politiske diskussioner og den offentlige meningsdannelse. Ydermere har foreningen til formål at fremme fremme viden, netværk og rammevilkår indenfor alternativ finansiering i Danmark – herunder gennemsigtighed, selvregulering og en fornuftig politisk kurs til gavn for medlemmerne.

Vi repræsenterer långivere, donorer, investorer, iværksættere, små og mellemstore virksomheder, politikere og akademikere beskæftiget indenfor crowdfundingbranchen. Med ”crowdfundingbranchen” forstås alle former for netværksfinansiering – både equity, reward, donation, lån mv.

Vi arbejder tæt sammen med øvrige interessenter i det danske og udenlandske venture-økosystem omkring medlemsinitiativer der innoverer, repræsenterer, fremmer og beskytter den nordiske crowdfundingindustri.

Foreningen er grundlagt i begyndelsen af ​​2014 af Frederik Ploug Søgaard og Michael Eis. På daværende tidspunkt tog foreningen sin egen medicin ved at crowdfunde sig selv med 50.000 kr. Kampagnen blev lanceret under sloganet “Den Ny Andelsbevægelse”, hvilket siden hen har været til inspiration for flere danske politikere.

Foreningens officielle stiftelse fandt sted 28. maj 2014 i Børsen.

Mød bestyrelsen